wtorek, 16 lipca 2013

Język Francuski-Informacje i pytania

Bonjour!Dzisiejszy post dedykowany jest dla Claudii Rouze,która napisała ,, Masz rację francuski to piękny język, a praktycznie mało o nim wiem."Więc postaram się przybliżyć Wam charakterystykę języka francuskiego.Chciałam również poinformować o powstaniu 2 nowych załączników na blogu:,,Zasady bloga"oraz,,Zamówienia".Warto zajrzeć,aby być na bieżąco.Więc język francuski jest językiem z grupy języków romańskich z rodziny języków indoeuropejskich.Jest używany w 54 państwach,jednak status urzędowego ma w 32 krajach(a nie mówiłam,że piękny i przydatny?).
             















Jego brzmienie możemy wyłapać łatwo wśród innych języków.
Ciekawostka:W dialekcie paryskim,,r" jest wdzięczne,wibrujące.W niektórych częściach kraju jest wymawiane jak zwykłe ,,r".
Nie napisałam jego historii,bo byłoby to po prostu nudne.Jeśli chcecie post o historii,zamówcie go.A teraz pytania:
1.Czy francuski jest trudny?
Odp.:Mogłabym pisać ,,nie,łatwo się nauczysz",ale muszę napisać...JEST BARDZO TRUDNY!Dlaczego?Przede wszystkim rozbieżność między pisownią a wymową.Np.,,Je vouns en prie" czytamy żuwuzą pri(r z akcentem).Akcent zdaje się łatwy,jednak dla niektórych może okazać się dużym wyzwaniem.Dla pocieszenia:ja opanowałam akcent w 2 dni dzięki słuchaniu piosenek.
2.Ile wydam na podręczniki do francuskiego?
Ja wydałam 160 zł za pośrednictwem tej strony.Kupiłam książkę francuski nie gryzie oraz profesor Pierre intensywny kurs.Jeśli nie masz tyle funduszy wybierz tańsze rozwiązanie np. francuski nie gryzie,francuski kurs podstawowy i francuski dla średniozaawansowanych.Oprócz książek jest jeszcze serwis busuu,
3.Do którego poziomu językowego będę mógł uczyć się francuskiego samodzielnie?
Dzięki podręcznikom do B2(wyższy śreniozaawansowany).
4.Ile kosztuje kurs francuskiego w dobrej szkole językowej?
W mojej miejscowości około 1000 zł za język francuski bez zniżek.Są oczywiście rabaty.Zajrzyjcie na stronę SJO Level z francuskiego.Do tej szkoły mam zaufanie.Chodziłam na angielski moja siostra na hiszpański.Polecam wszystkim.
5.Ile lat trzeba uczyć się francuskiego?
Zależy od osoby.Można się nauczyć w 4 lata przy intensywnej nauce.Poza tym trzeba chcieć i się nie poddawać.Moja ciocia opanowała język francuski w 8 lat(native spiker i lektorat).Mam znajomą która opanowała w 2 lata(B2).
                                    
   Na dzisiejszy temat to już tyle.Ale dorzucę jeszcze bardzo ważną informację o jakiej zapomniałam napisać wczoraj:JEST GRA SUBWAY SURFERS W PARYŻU!
To gra na androida,w której uciekamy przed policjantem(myślę że ją znacie).Oto kilka screenów z gry:

                                                                                                                                                                         Chciałabym się pochwalić postacią Coco za 95 tys. złota.


To już tyle w dzisiejszym poście.Pytanie do komentarza:Co sądzisz o muzyce na blogu?Pa!

6 komentarzy:

  1. Ciekawe informacje podajesz. Pomyśl nad zmianą czcionki na większą, bo niezbyt wygodnie się czyta. Muzyka spoko. Pozdrawiam ;)

    http://just--art.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, francuski! Raczej bym się tego języka nie nauczyła ;)
    Fajny blog^^

    Obserwujemy? Ja już!
    http://codzia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uczyłem się franca w gimbazie i zgadzam się z Tobą :) bardzo trudno jest się go nauczyć, miałem duże problemy z wymową. Ale na dzień dzisiejszy jest o wiele lepiej :)
    Cieszę się, że miałem możliwość poznać ten język, jest wspaniały :)
    mlwdragon.blogspot.com
    historiaadam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostałaś nominowana przeze mnie do Liebster Award ! Więcej na : http://teen-teenn.blogspot.com/2013/07/liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Zostałaś nominowana do Liebster Blogger Award! Więcej informacji tutaj http://bookiza.blogspot.com/2013/07/nominacja-liebster-award-i-kolejna.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy może dodać komentarz nawet anonimowi!